Twinkle | Digital Commerce

Coupons: meer dan korting alleen

2017-05-26
  • 0:49

Ruim 36 miljoen Amerikanen hebben wel eens een online coupon ingewisseld, blijkt uit onderzoek dat Coupons, Inc. liet uitvoeren door Simmons/Experian. Online kortingsbonnen stimuleren de verkoop, maar ze doen meer dan dat; ze dragen bij aan de waardering van merken en bevorderen de vatbaarheid van consumenten voor marketingacties.

Uit de 2008 Printable Coupon Consumer Pulse, die u hier gratis kunt downloaden, blijkt dat retailers een innovatiever en klantvriendelijker imago krijgen als ze aan couponing doen. Kortingsbonnen kunnen consumenten er bovendien gemakkelijk toe verleiden banners aan te klikken of bepaalde klantgegevens achter te laten.

Het gebruik van kortingsbonnen heeft met het achterblijven van de economie een hoge vlucht genomen. Websites die coupons aanbieden behoren in het Verenigd Koninkrijk tot de snelst groeiende van alle sites. Eerder deze week werd in Nederland een platform voor mobile couponing gelanceerd: Q-Pon.