Twinkle | Digital Commerce

Miljoenen rubrieksadvertenties doorzoekbaar via MySpace

2017-05-26
  • 0:51

De rubrieksadvertenties van het Amerikaanse Oodle.com zijn voortaan doorzoekbaar via MySpace. Op Classifieds.myspace.com kunnen bezoekers zelf ook kosteloos advertenties toevoegen.

Oodle.com verzamelt de online rubrieksadvertenties van onder meer lokale kranten en tijdschriften en is ook de partij achter de advertentiesite die Wal-Mart enige tijd geleden lanceerde. Het platform struint naar eigen zeggen ruim tachtigduizend websites af, samen goed voor vele miljoenen rubrieksadvertenties.

Die zijn sinds kort allemaal doorzoekbaar via MySpace. De profielensite vergroot dat aanbod nog door zijn leden de gelegenheid te bieden zelf advertenties, voorzien van hun profiel, te plaatsen op Classifieds.myspace.com. Ze kunnen daarbij ook aangeven wie er allemaal inzage mogen krijgen in de advertentie. Een dergelijke tool biedt Hyves zijn leden ook aan. Meer over de Nederlandse kennismaking met social shopping leest u overigens hier.

MySpace bood al ruimte voor rubrieksadvertenties, maar door softwareproblemen leverde dat tot op heden weinig bezoek op. De samenwerking met Oodle.com moet MySpace' positie op dit punt sterk verbeteren. Facebook, de grootste concurrent van MySpace, beschikt al enige tijd over Facebook Marketplace.