Twinkle | Digital Commerce

'E-mailmarketingbureaus niet meer dan verzendhuizen'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:15

Add to favoritesE-mailmarketingdeskundigen Joris de Bruijne en Bas ter Burg hebben hun krachten gebundeld en gaan samen verder onder de bedrijfsnaam Add to favorites. Volgens De Bruijne is de samenvoeging het gevolg van een gedeelde frustratie over de stand van e-mailmarketing in Nederland.

De Bruijne voerde zijn eenmanszaak tot voor kort onder de naam Siekloop. Ter Burg was al werkzaam onder de naam Add to favorites. De organisatie die door de samenvoeging is ontstaan, richt zich op fullservice e-mailmarketing, van advies tot realisatie. Ambitie is om e-mailmarketing in Nederland naar een hoger plan te tillen.

Volgens De Bruijne is er een hoop werk aan de winkel: 'We zijn beiden al jarenlang actief in de e-mailmarketingwereld en verzorgden advies- en projectmanagement voor klanten als Ohra, Essent, Vrom, Centraal Beheer en Vodafone. Op basis van onze ervaringen concludeerden we dat bureaus die zich e-mailmarketingbureau noemen zelden meedenken of terugkoppelen. In feite zijn het e-mailverzendhuizen.'

Ze hebben e-mailmarketing in Nederland een slechte naam bezorgd, vindt De Bruijne: 'In de offline wereld is het ondenkbaar dat je een drukproef naar een klant stuurt voordat je hem zelf hebt bekeken. E-mailmarketingbureaus blijven vergelijkbare fouten maken.'

Niet alleen hebben De Bruijne en Ter Burg de krachten gebundeld, ook hebben ze hun dienstverlening uitgebreid met creatie en fulfilment. De Bruijne: 'Samen willen we ervoor zorgen dat e-mailmarketing in Nederland in een goed daglicht komt te staan. Het kanaal wordt nu onvoldoende benut.'