Twinkle | Digital Commerce

'Retail reageert krampachtig op combinatie online en offline'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:14

Coolblue-winkelDe retail gaat krampachtig om met het online oriënteren en in de winkel kopen en andersom. Dat zegt Pieter Zwart, directeur van Coolblue. De winkelketen opent maandag in Eindhoven zijn derde fysieke winkel.

Klanten mixen al prijs- en productinformatie uit allerlei bronnen en kiezen waar en hoe ze iets willen kopen. In de retail is dit nog niet doodnormaal. De nieuwe winkel van Coolblue wil hierin verandering brengen en brengt naar eigen zeggen 'online en offline shoppen naar elkaar toe'.

'De klant wil transparantie, actualiteit en service, online én offline', aldus Zwart. Coolblue start met de opening van de Eindhovense vestiging ook met een nieuwe winkelformule. 'Tussen e-tail en retail bestaat een krampachtige scheiding. Onze multichannelaanpak maakt daar een einde aan'.

Zo wordt de logistiek gedeeld met de webshops en kunnen aankopen in de winkel desgewenst worden thuisbezorgd en worden afgehaald. Verder ontvangt de klant updates langs diverse kanalen, waaronder een sms-bericht als zijn bestelling klaar ligt. Ook het design van de winkel in Eindhoven sluit naadloos aan op de Coolblue-sites, aldus Zwart. 

De winkel in Eindhoven biedt daarnaast experience; de klant kan producten zien, voelen en ruiken dankzij 70 permanente demonstratiemodellen. Bovendien kunnen ze voor advies en informatie terecht bij vijftien productspecialisten.

Voor Coolblue is dit is het derde servicepunt. Eerder werden al winkels in Rotterdam en Antwerpen geopend. In Groningen, Amsterdam, Arnhem en Utrecht volgen dit jaar meer winkels.