De uitgaven aan internetreclame zullen dit jaar wereldwijd met waarschijnlijk 26 procent stijgen. Daarmee zouden de internetadvertenties voor het eerst de budgetten voor radioreclame overschrijden.
Dat heeft Steve King van ZenithOptimedia woensdag gezegd tijdens een analistenbijeenkomst in Parijs. 'Binnen enkele jaren zijn de budgetten voor internetreclame ook groter dan voor tijdschriften.'
Dit jaar zal gemiddeld 9 procent van het advertentiebudget besteed worden aan internet. Het merendeel van het internetbudget wordt uitgegeven aan zoekmachineadvertenties.
Dat internet een groter deel van het advertentiebudget opslokt, komt onder meer omdat wereldwijd steeds meer mensen toegang hebben tot internet. Volgens King besteden consumenten ongeveer 15 procent van hun vrije tijd aan internet. Tegelijkertijd wordt nu ongeveer 9 procent van het advertentiebudget voor internet gereserveerd. 'Dus bestaat er ruimte voor meer', aldus King.
In 2010 is het zover dat de internetadvertentiemarkt groter is dan die van de tijdschriften, schrijft persbureau Bloomberg.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Budgetten voor internetadvertenties groter dan voor radio'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.