Webwinkels moeten hun wijze van ondernemen bijstellen en maatschappelijk bewuster ondernemen, vindt Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org.
Ed Nijpels doet zijn uitspraak in een interview in het meinummer van Elsevier Retail. Momenteel besteden de webwinkeliers alleen aandacht aan duurzame verpakkingsvormen. 'Maar dat kan veel breder', vindt Nijpels. 'Een goede verpakking is belangrijk, maar het is maar één onderdeel van duurzaam ondernemen. Ook de producten zelf zouden een duurzaam karakter kunnen krijgen.'
Prachtig marketinginstrument
Nijpels vindt dat niemand zich aan maatschappelijk verantwoord ondernemen mag onttrekken. 'Een ondernemer heeft ook kinderen die opgroeien in deze wereld. Daarnaast is duurzaam ondernemen een prachtig marketinginstrument. De vraag is: wat nemen we op in ons Thuiswinkel Waarborg? Daar gaan we ons over buigen. Ik wil me daar sterk voor maken.'
Bron: Elsevierretail.nl
Goedenavond Twinkle redactie,
allereerst een pluim voor jullie nieuwsgaring, erg leerzaam! Misschien zijn we maar een kleine webshop, maar wellicht dat we mogen vooruit lopen op de door heer Nijpels gestelde bevinding:
https://www.trendsandvision.com/webwinkel/product_info.php?products_id=1262
Hoogachtend,
W.Joldersma
Trends & Vision�®
Er van uitgaande dat de vlag de lading dekt!
Goed gedaan hoor! Maar hoe zeker weet je dat jullie alleen verzenden met auto's die op LPG rijden, zoals je op de shop schrijft? Ergens anders staat namelijk ook dat je dat met TNT doet, en bij mij komen ze toch echt de pakketjes ophalen met stinkende dieselvrachtwagens ..
Mooi initiatief! Het is in ieder geval een goed begin, al rijden de TNT auto's dan nog op diesel.
Goed pleidooi van Nijpels. Ik kreeg niet direct het idee dat webshops met MVO bezig waren, maar als Thuiswinkel.org nu zo'n signaal afgeeft is dat positief. Overigens vind ik het raar dat uitgerekend TNT hier genoemd wordt als milieuvervuilende vervoerder. Is er een schonere vervoerder dan TNT, met alle roetfilters, vrachtwagens op elektriciteit etc.?
Mark, ik vind het terecht dat je het voor TNT opneemt. Ik riep TNT, jij noemde hun positieve punten. Precies waar een site als dit voor bedoeld is, zo horen we nog eens wat. En de vraag die je stelt is van belang: inderdaad, wie doet er nog meer wat aan? Nu maar hopen dat andere vervoerders dit ook lezen, en eens naar hun wagenpark kiijken. En de bevindigen hierboven aan ons meedelen.
Anders gezegd Martin: jij roept gewoon maar weer 'ns wat en iemand anders moet je corrigeren. Onder het mom van 'een discussie uitlokken'.
Nou Hans, het was anders niet zo bedoeld hoor! Maar als het effect daarvan is dat er (eindelijk eens) een discussie onstaat over milieueffecten binnen de webwinkelmarkt, incusief het transport, zie ik dat als iets positiefs.