Twinkle | Digital Commerce

'Internet niet populair met moederdag'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:47

KadoMoederdag blijkt bij uitstek een traditionele gebeurtenis. In aanloop naar deze dag koopt ongeveer één op de veertien Nederlanders zijn cadeau voor moeder via internet.

In 72 procent van de gevallen wordt het moederdagcadeau gekocht in een traditionele winkel of warenhuis. Slechts 7 procent koopt zijn cadeau voor moederdag online. Dit blijkt uit onderzoek dat bureau Synovate onlangs in opdracht van TNT Post heeft uitgevoerd onder vijfhonderd consumenten.

Bloemen zijn nog altijd het populairste met moederdag. Ook parfum en cosmetica doen het goed. Bijna de helft van alle Nederlanders besteedt dit jaar aandacht aan moederdag door haar te verrassen met een cadeau. Gemiddeld wordt hiervoor 28 euro uitgegeven.

Het onderzoek is door TNT Post mede naar buiten gebracht om de nieuwe webwinkel te promoten. In de TNT Post Kadowinkel worden diverse presentjes aangeboden "die door de brievenbus passen". Het postbedrijf ziet de webwinkel als een combinatie van de postdiensten en e-commerce.