De Amerikaanse thuiswinkelorganisatie Shop.org verwacht dat dit jaar de online omzet met 17 procent zal groeien naar 204 miljard dollar. Kleding (26,6 miljard dollar), computers (23,9 miljard dollar) en auto's (19,3 miljard dollar) zijn de drie categorieën waar in 2008 online het meeste geld in omgaat.
De online-verkopen zullen 7 procent uitmaken van de totale retailomzet, dat bericht Forrester Research in 'The State of Retailing Online 2008' in opdracht van Shop.org.
Koopjes en gemak zijn de belangrijkste drivers voor de verwachte omzetgroei. 'Het lijkt erop dat online retailers enigszins gevrijwaard blijven van de huidige hickups in de economie', stelt Scott Silverman, directeur van Shop.org. 'Dat geeft aan hoeveel waarde de consument hecht aan online shoppen.'
Marketingbudget
De Amerikaanse online-retailer besteedt 53 procent van zijn marketingbudget aan het aantrekken van klanten en 21 procent om ze te behouden. Webwinkeliers geven aan dat ze via zoekmachinemarketing nog steeds de best nieuwe klanten bereiken; de manier van marketing is verantwoordelijk voor 35 procent van verkoop.
De overall retailomzet stijgt met 3,5 procent, volgens het onderzoek.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amerikaanse online omzet groeit met 17 procent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.