Twinkle | Digital Commerce

Zoekmachinemarketing succes in VS

2017-05-26
  • 0:58

Zoekmachinemarketing betaalt zich uit voor webwinkels in de Verenigde Staten blijkt uit onderzoek van Internet Retailer. De conversieratio ligt namelijk beduidend hoger dan analisten voorzien. Amerikaanse online bedrijven blijven dan ook in zoekmachinemarketing investeren.

 

Meer dan de helft van de ondervraagde webwinkels spendeert minstens 40 procent van het online marketingbudget aan zoekmachinemarketing. Een kwart van de ondervraagden reserveert zelfs driekwart van hun budget. Afgelopen jaar investeerden Amerikaanse bedrijven markt voor 6866 miljoen in zoekmachinemarketing. Internet Retailer voorspelt dat in 2011 dat bedrag meer dan verdubbeld zal zijn.
Het afgelopen jaar behaalden webwinkels vooral goede resultaten met 'pay-per-click' zoekmachinemarketing. Bijna de helft van de ondervraagden verhoogde zijn 'pay-per-click' conversieratio. Een succesvolle online marketingcampagne levert volgens analisten een gemiddelde conversieratio op die tussen 1,5 en 3 procent schommelt. De ervaringen van de ondervraagde webwinkeliers pakken nog een stuk positiever uit. Bijna tweederde van de ondervraagde winkeliers ziet zoekmachinemarketing terug betaald in een conversie van 5 procent. De hogere conversieratio laat zich overigens ook verklaren doordat winkeliers tegenwoordig meer vertrouwen op productspecifieke woorden in plaats van generieke sleutelwoorden.