Twinkle | Digital Commerce

Vooral mannen kopen op Valentijnsdag online

2017-11-08
170130
  • 1:03

Op Valentijnsdag zijn meer mannen dan vrouwen van plan iets online te kopen. Bijna een derde van de consumenten gebruikt internet om cadeau-ideeën op te doen.

Van de 656 door marketingbedrijf DoubleClick Performics ondervraagde consumenten, antwoordt bijna de helft dat ze op Valentijnsdag iets op internet willen kopen. Onder de mannelijke respondenten is dit aantal 57 procent. Bij de vrouwen zegt 39 procent dit te zullen doen, aldus Internet Retailer.

Van de ondervraagde consumenten antwoordt 32 procent dat ze internet gebruiken om ideeën voor cadeaus willen opdoen. Iets meer dan een kwart gaat prijzen vergelijken en koopjes opzoeken. En ongeveer één op de vijf consumenten zoekt op internet naar een product.

Volgens Stuart Larkins van DoubleClick toont dit onderzoek aan dat er een duidelijk verband bestaat tussen het online zoeken van productinformatie en het doen van aankopen in winkels.
'Waar consumenten ook hun product kopen, internet is een springplank die heel belangrijk is in het aankoopproces', reageert Larkins.

Dat veel consumenten hun Valentijnscadeau via internet willen kopen, komt vooral door het gemak van online winkelen, zo blijkt uit de antwoorden. 18 Procent vindt dat er online een groter aanbod van producten is en 9 procent koopt vooral online omdat het voordeliger is.