Twinkle | Digital Commerce

875 miljoen consumenten shoppen online

2017-05-26
170130
  • 1:17

Meer dan 85 procent van de wereldbevolking met een internetaansluiting heeft weleens wat online gekocht. Daarmee is de markt voor webwinkelen in de afgelopen twee jaar met 40 procent gegroeid. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen. Wereldwijd zou meer dan de helft van de internetgebruikers in de afgelopen maand een online aankoop hebben gedaan.

'Internet is niet langer een niche-technologie - het is een massamedium en een integraal onderdeel van het moderne leven', zegt Jonathan Carson, President, International van Nielsen Online. 'Mensen krijgen het steeds drukker, dus het in niet verwonderlijk dat ze kiezen voor het gemak van internet bij het zoeken naar en kopen van producten.

In Zuid-Korea koopt maar liefst 99 procent van de internetgebruikers online. Gevolgd door de UK, Duitsland en Japan (97 procent) en de Verenigde Staten met 94 procent.

Wereldwijd zijn boeken het populairst bij online shoppers (41 procent schafte die aan in de laatste drie maanden), daarna kleding/accessoires/schoenen (36 procent), video's/dvd's/games (24 procent), vliegtickets (24 procent) en elektronische apparatuur (23 procent)

Het aantal internetters dat online boeken kocht is in de afgelopen twee jaar gegroeid met 7 procent. Kleding/accessoires/schoenen groeide het hardst, van 20 procent naar 36 procent

Creditcards zijn veruit favoriet als betaalmethode voor online shopping - 60 procent van de online consumenten gebruikte de kaart voor een recente aankoop. Eén op de vier kiest voor PayPal.

Nielsen Global Online Survey on Internet shopping habits