Meer dan 85 procent van de wereldbevolking met een internetaansluiting heeft weleens wat online gekocht. Daarmee is de markt voor webwinkelen in de afgelopen twee jaar met 40 procent gegroeid. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen. Wereldwijd zou meer dan de helft van de internetgebruikers in de afgelopen maand een online aankoop hebben gedaan.
'Internet is niet langer een niche-technologie - het is een massamedium en een integraal onderdeel van het moderne leven', zegt Jonathan Carson, President, International van Nielsen Online. 'Mensen krijgen het steeds drukker, dus het in niet verwonderlijk dat ze kiezen voor het gemak van internet bij het zoeken naar en kopen van producten.
In Zuid-Korea koopt maar liefst 99 procent van de internetgebruikers online. Gevolgd door de UK, Duitsland en Japan (97 procent) en de Verenigde Staten met 94 procent.
Wereldwijd zijn boeken het populairst bij online shoppers (41 procent schafte die aan in de laatste drie maanden), daarna kleding/accessoires/schoenen (36 procent), video's/dvd's/games (24 procent), vliegtickets (24 procent) en elektronische apparatuur (23 procent)
Het aantal internetters dat online boeken kocht is in de afgelopen twee jaar gegroeid met 7 procent. Kleding/accessoires/schoenen groeide het hardst, van 20 procent naar 36 procent
Creditcards zijn veruit favoriet als betaalmethode voor online shopping - 60 procent van de online consumenten gebruikte de kaart voor een recente aankoop. Eén op de vier kiest voor PayPal.
Er wordt vast 85% bedoeld van de mensen met een internet aansluitingen en niet van de wereldbevolking.
Uiteraard! Bedankt, het is aangepast.
Tut tut ho ho. 85 Procent van de wereldbevolking-met-een-internetaansluiting-en-mogelijkheden-tot-enigerlei-vorm-van-internetbankieren dan toch zeker. Want 85% van alle internetters is toch wat onwaarschijnlijk. Stel dat in een hoog ontwikkeld land als Nederland rond de 70% shopt (wat erg veel is), dan kun je wel nagaan dat er landen moeten zijn waar het percentage bijna 100 % zou moeten zijn. Nou, vergeet het maar. Nielsen zegt 't zelf: Payment Methods for Internet Shopping Credit cards are by far the most common method of payment for online purchases - 60 percent of global online consumers used their credit card for a recent online purchase, while one in four online consumers chose PayPal. Of those paying with a credit card, more than half (53%) used Visa. En er zijn toch hele volksstammen die wel internet hebben, maar geen creditcard, of wat dan ook voor een betaalmogelijkheid (behalve rembours).
'In Zuid-Korea koopt maar liefst 99 procent van de internetgebruikers online. Gevolgd door de UK, Duitsland en Japan (97 procent) en de Verenigde Staten met 94 procent.'
Je kan natuurlijk ook rembours, of bij de levering betalen. Dan heb je geen betaalsysteem nodig. Ik neem aan dat deze aankopen ook in het onderzoek zijn meegenomen.