Steeds meer Nederlanders zijn bekend met het concept flitsbezorging. Inmiddels weet al 82 procent van de Nederlanders wat daarmee wordt bedoeld. Door met name een groei van het aantal verboden in bepaalde gebieden denken veel mensen echter ook dat er geen toekomst meer voor flitsbezorging is.
Dat blijkt uit onderzoek van Markteffect onder 1.017 Nederlanders. Vergeleken met november 2022 is er sprake van een lichte toename (+8 procent) van de bekendheid van het concept onder consumenten. In die periode is ook het gebruik van flitsbezorgers gestegen. 18 procent van de ondervraagden maakt weleens gebruik van een flitsbezorgdienst. In november 2022 was dit nog 16 procent.
Gorillas en Flink zijn nog steeds de bekendste flitsbezorgers. De bekendheid van Getir is de afgelopen tijd fors gestegen. Dat is ook niet zo vreemd, aangezien dat bedrijf Gorillas heeft overgenomen.
Consumenten zijn niet alleen bekend met flitsbezorging zelf, maar ook met de vaak negatieve berichtgeving over diezelfde flitsbezorgers. Zo liggen de flitsbezorgers regelmatig in de clinch met gemeenten, en stapten zij al verschillende malen naar de rechter om dark stores te mogen openen. In verschillende gebieden mogen flitsbezorgers inmiddels niet meer actief zijn, en dat merken consumenten. Twee op de vijf consumenten vinden de verboden een positieve ontwikkeling. Drie op de vijf Nederlanders denken niet dat er nog een toekomst voor flitsbezorging is.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Consument kent flitsbezorgers beter, maar verwacht niet dat ze nog lang bestaan'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.