Twinkle | Digital Commerce

Thuiswinkel.org: online verkoop naar record

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:51

De verkoop van Nederlandse internetwinkels is met Sinterklaas vermoedelijk met 56 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. 'Het zou betekenen dat Sinterklaas 10 procent van zijn inkopen via internet bestelt.' De Thuiswinkel.org spreekt van een record.

Uit een telefonische enquête die de branchevereniging voor de thuiswinkelmarkt onder zijn leden heeft gehouden, blijkt dat consumenten in de afgelopen tweeënhalve week voor 130 miljoen euro aan Sinterklaasproducten hebben gekocht.

De meest verkochte producten zijn boeken, dvd's, games, speelgoed en consumentenelektronica. Maar ook kleding, computerartikelen, romantische weekendtripjes en lingerie scoren goed, aldus Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen.

Jongen verwacht dat de internetbestedingen over heel 2007 zullen uitkomen op 3,8 miljard euro. In heel het jaar 2006 was dit nog 2,82 miljard euro.

Onlangs bleek al uit een onderzoek dat Twinkle liet uitvoeren door TNS Nipo, dat ongeveer een vijfde van de Nederlanders die aan Sinterklaas doen, een deel van zijn cadeaus online koopt.