Twinkle | Digital Commerce

Coca-Cola opent omgeving binnen virtuele wereld

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:56

Coca-Cola heeft de beleving van zijn frisdrank op internet vernieuwd. Wie Mycoke.com bezoekt komt terecht in een nieuwe virtuele omgeving die CC Metro is genoemd. CC Metro is een aparte omgeving binnen de virtuele wereld There.com, van ontwikkelaar Makena Technologies. Bezoekers zijn er in staat om een positieve ervaring met de "Coke side of life" te krijgen, stelt de frisdrankgigant.

Het bedrijf belooft een meer realistische ervaring dan voorheen op Mycoke.com, aldus Carol Kruse, vicepresident Global Interactive Marketing bij Coca-Cola. De ruimte is ingericht met mogelijkheden op het gebied van muziek, games, sport en entertainment. Zo kunnen gebruikers skaten in een skatepark, gebruik maken van sociale netwerken, chatten met anderen en exclusieve content vinden.

Verder is ook het zogeheten My Coke Reward-programma in CC Metro geïntegreerd. Gebruikers kunnen met het virtuele geld binnen There.com, Therebucks, virtuele merchandise kopen kopen via het reward-programma.