Twinkle | Digital Commerce

Gat in de markt? Duik er gewoon in!

2017-05-26
  • 1:23

In het verlengde van de discussie hoe je nu eigenlijk een webshop start en - nog belangrijker - deze een succes moet laten worden (lees ook: Een succesvolle webshop?) vernam ik onlangs een mooi praktijkverhaal: twee jongens hebben het idee opgevat om legertenten te gaan verhuren.

Ze zijn beiden gek van allerlei outfits en bijbehorende zaken zoals die in het leger worden gebruikt. Daarnaast gaan ze regelmatig kamperen. In een combinatie van die twee zien ze een gat in de markt: kamperen in een legertent. En aldus hebben ze de url Rent-an-army-tent.nl geclaimd. Nu doet het feit zich voor dat nog voor de site live is, of überhaupt is gebouwd, er enorm veel aanvragen zijn: van vrienden die gaan kamperen, scholen die op kamp gaan en weleens iets anders willen dan een standaard tent, van groepen die ’s nacht feesten op boerenweilanden et cetera. Let wel: op de site staat alleen een landingspagina, waarop een hele korte omschrijving van de business en een e-mailadres waarnaar geïnteresseerden met vragen kunnen mailen. Die (aan)vragen stromen dus binnen, waarna de heren hebben besloten nu al met de legertentverhuurbusiness te starten en de site versneld live te laten gaan. Waneer? Dat is nog onbekend - op de site staat nu nog het gebruikelijke: deze website is momenteel in ontwikkeling.

Maar de vraag die rijst bij een verhaal als dit: hoe belangrijk is in dit geval de strategie, techniek, marketing, betaling en logistiek van de webwinkel? Moet Rent-an-army-tent.nl straks niet al heel snel de site gaan aanpassen omdat bepaalde zaken te snel zijn opgestart? Of geldt nog steeds het oeroude: ziet u een gat waarmee u in rap tempo denkt snel geld te kunnen verdienen, duik er dan snel in. Immers zijn er een aantal mensen met mooie webwinkelconcepten op laatstgenoemde wijze al heel succesvol gebleken...