Twinkle | Digital Commerce

Wat maakt de online klant loyaal?

2017-05-26
  • 1:14

Internet heeft de manier waarop we winkelen veranderd. Volgens het United States Census Bureau zijn de webverkopen in de VS in 2006 met 23,5 procent toegenomen ten opzichte van 2005. Dit betekent enorme kansen voor bedrijven op deze snel groeiende markt. E-commerce in de VS neemt slechts 3 procent van de totale verkopen in. In 1999 was dit trouwens 0,6 procent. Maar nu steeds meer bedrijven de mogelijkheden van internet ontdekken, moeten ze wel begrijpen hoe de online omgeving eruit moet zien, en hoe snel dit online winkellandschap zich ontwikkeld, aldus DoubleClick.

Tussen 29 maart en 12 april deed DoubleClick Performics onderzoek onder 1000 respondenten die jaarlijks minstens 500 dollar online uitgeven, en tenminste vier keer per jaar iets online kopen. Met de resultaten hopen ze webwinkeliers te kunnen leren waar de uitdagingen liggen en wat best practices zijn.

Het Consumer Loyalty Survey (.pdf) moet webwinkeliers helpen hun online strategie verbeteren en beter in staat stellen de klant te identificeren. Want met een aantal sleutelfactoren kan de loyaliteit vergroot worden en kan de webwinkelier beter beoordelen wat de klant naar zijn winkel haalt, aldus DoubleClick.