Twinkle | Digital Commerce

'Reclamemarkt groeit door online handel'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:44

Internet is de drijvende kracht voor de groei van de reclamemarkt. Dat stelt United Internet Media (UIM) na onderzoek. Reden: de toenemende online handel.

Tussen december en januari heeft UIM 400 directeuren, marktleiders en reclamebureaus ondervraagd. Daarvan denkt 72 procent dat de reclamemarkt zal blijven groeien. Het percentage optimisten is daarmee gegroeid met 2,8 procent ten opzichte van mei 2006. Drijvende kracht voor deze stijging is voor bijna alle respondenten het stijgende online bereik. Dat geeft 93,6 procent van de ondervraagden aan. Online rekenen zij op een omzetstijging van 15,6 procent.

Naast de positieve opvattingen over online marketing zijn de respondenten ook te spreken over direct marketing. Ook daarvan zou het bereik groeien. Meer dan de helft, 53,6 procent) van de ondervraagden verwacht ook op dit gebied een omzetstijging.