Online juweliers Ice.com en Diamond.com zeggen hun conversieratio flink te hebben verhoogd sinds ze zich bij e-mailmarketing focussen op segmentatie, bezorging en analyses.
Belangrijkste kanaal
Daarbij maken ze gebruik van de e-mailmarketing van Lyris. De e-commercesites, gespecialiseerd in diamanten en juwelen, zetten e-mail in als belangrijkste kanaal om klanten te bereiken. ‘Voordat we Lyris gebruikten hadden we problemen om onze grote aantallen e-mails bezorgd te krijgen. We sturen tot vier e-mails per week, afhankelijk van het aantal e-mailopties dat een klant heeft aangegeven bij de inschrijving’, zegt Henry Shih, e-mailmarketingmanager bij Ice.com.
Voorkeuren
Beide e-commercesites sturen gepersonaliseerde e-mails op basis van de voorkeuren van de klanten. Ice.com stuurt ook regelmatig nieuwsbrieven naar zijn klantendatabase, ongeveer 700.000 subscribers. De e-mails bevatten promotionele boodschappen, met in iedere mailing andere content.
Gelegenheid
Volgens Shih is de conversieratio sterk gestegen sinds de retailer een jaar geleden met Lyris begon. ‘We proberen onze aanbiedingen relevant te houden’, aldus Shih. ‘We hebben verschillende acties, bijvoorbeeld bij verjaardagen, geboortes enzovoort. Zo krijgen consumenten aanbiedingen die passen bij de juiste gelegenheid.’
Ice.com was een onderdeel van IdeaLab –toen nog onder de naam BuyJewel-, voordat het door de broers Samuel, Mayer en Pinny Gniwisch gekocht werd. In 2006 kocht Ice.com ook Diamond.com.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Gesegmenteerde e-mail verhoogt conversieratio'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.