Twinkle | Digital Commerce

Geen extraatjes voor Amerikaanse 'holiday-shoppers'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:51

Het Amerikaanse WebTrends heeft onderzoek gedaan naar de acties die retailers gaan ondernemen om de verkopen rond de feestdagen te stimuleren. Uit het "2006 Online Retail Holiday Readiness Report"  komt naar voren dat steeds meer retailers ervoor kiezen om niet met speciale aanbiedingen te komen.

Vorig jaar besloot 11 procent van de online-retailers om niets extra's te doen rond de feestdagen. Dit jaar is dat 23 procent. Wat de reden hiervoor is, onthult het rapport niet. Het stelt wel vragen: 'Vinden retailers het onzin dat iets als gratis verzending klantloyaliteit kan ontwikkelen? Of hebben ze het gevoel dat ze geen omzet hoeven te missen om toch de klant terug te laten komen?'

Zowel pure internetwinkels als online-/offline-retailers vinden dat e-mailmarketing de meeste verkoop oplevert. Zoekmachinemarketing is een goeie tweede en zoekmachine optimalisatie staat op drie. Multichannelretailers leggen de prioriteit bij directmail-campagnes.

Bron: ClickZ