Twinkle | Digital Commerce

Kritiek op weblog Ikea België

2017-05-26
  • 1:02

Webloggen is hot en kan voor retailers omzet verhogend werken. Als je het goed doet… Ikea België is een weblog gestart dat deel uitmaakt van de LEEF NU-campagne (opgezet door reclamebureau Germaine, onderdeel BBDO). Dat de stukjes door knippen en plakken tot stand komen, wordt het bedrijf niet in dank afgenomen. Diverse Belgische weblogs leveren ongezouten kritiek. Smetty's Soapbox schrijft: Moeten we blij zijn om artikels uit de reguliere pers die zonder enige meerwaarde (duiding, commentaar) in een blog geplakt worden? En waarom zou ik mij willen registreren om een comment te plaatsen op een verzameling knip en plaksels (vermomd als blog).
Een vertegenwoordiger van Ikea put zich in de comments in verontschuldigingen.

Blogologie heeft een leuke metafoor gevonden: IKEA kocht een BLØG zelfbouwkit, schroefde alle stukken (permalinks, RSS, artikels, comments...) in elkaar en dacht dat het zou werken.  Maar zoals vaak gebeurt in dergelijke gevallen, was het eindresultaat niet te vergelijken met wat een echte vakman ervan gemaakt zou hebben.

Lees in het komende Twinkle (nummer 7, verschijnt op 7 september) wat de meerwaarde van een blog kan zijn voor een retailer.

Bron: Marketingfacts