Twinkle | Digital Commerce

Canada Post komt met catalogus met catalogi

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 2:24

Canada Post komt met The Look Book,  een catalogus met daarin catalogi van twaalf retailers, zo maakt de Canadese postverzender bekend.

De afgelopen paar jaar verzond de organisatie al een mailing met een aantal merken per pagina. Nu gaat de postverzender Noord-Amerikaanse merken in één catalogus opnemen. Ontvangers daarvan kunnen bij Canada Post aangeven welke specifieke catalogus zij vervolgens zouden willen ontvangen. In The Look Book krijgt elk van de twaalf deelnemende retailers (uit de VS en Canada) twee pagina’s om zijn producten te promoten.

Bestellingen en fulfillment

Enkele van de twaalf retailers die in het eerste Book komen zijn Tiger Direct, SmartHome, Eddie Bauer, Brookstone en Cabela’s. Canada Post zal de bestellingen en fulfillment voor de meeste participanten verzorgen. Twee Canadese retailers en één of twee VS-retailers hebben nog niet getekend voor fulfillment diensten van Canada Post.

Sterke economie

‘De Canadese economie is op dit moment erg sterk,’ Patrick Bartlett, general manager van de catalogus divisies bij Canada Post. Hij doelt op het feit dat veel retailers uit de VS die zaken doen in Canada inmiddels in vergelijking met vorig jaar een groei van 250 procent hebben doorgemaakt in het eerste half jaar van 2006.

Meer dan tien nieuwe retailers hebben in het afgelopen halfjaar een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Canada Post voor het distribueren van de catalogus of voor de ondersteuning bij Canadese orders.

Weinig aanbod online

Toch bieden nog steeds veel productcategorieen een minimale selectie online of via catalogi aan in Canada. Barlett verwacht dat met de feestdagen in december een sterke groei in de verkopen gerealiseerd zal worden, en dat het volume van de markt groter wordt. Vooral in categorieën die nu nog nauwelijks voet aan de grond hebben in Canada, zoals kleding en accesoires, gezondheid en schoonheidsproducten, speelgoed, games en huis- en tuinproducten.

Hulp bij werving klanten

‘Een andere factor die de introductie van de catalogus bespoedigde was het feit dat veel ondernemers aangaven dat ze hulp nodig hadden bij het werven van nieuwe klanten en het vergroten van de handel in Canada’, aldus Barlett.

Met dit in het achterhoofd heeft Canada Post een segmentatiesysteem ontwikkeld, het Snapshot Segmentation System. Daarmee kan de postverzender een circulatievoorstel doen dat relevant is voor de retailers, en daardoor winstgevend.

De eerste catalogus, die in november uitkomt, zal naar 500.000 huishoudens verzonden worden. De verzending zal volgens Canada Post betere resultaten boeken dan eerdere mailings voor de feestdagen.

Groter formaat

De nieuwe catalogus verschilt in meerdere opzichten van eerdere verzendingen. In het verleden was het formaat kleiner. Door de catalogus groter te maken verwacht de organisatie dat ontvangers de catalogus langer zullen bewaren. ‘Canadezen zullen trouw blijven aan catalogi’, zegt Barlett. ‘We willen blijven profiteren van de voordelen.’ De organisatie zal ook een e-mail met een verwijzing naar de online catalogues verzenden aan meer dan 200.000 adressen.

Aan de hand van de resultaten van deze verzending van de postverzender eventueel ook een lente- en herfsteditie van The Look Book samenstellen.

Bron: DMnews.com