Twinkle | Digital Commerce

Thuiswinkelen populair bij Britten

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:27

Het gaat goed met thuiswinkelen in het Verenigd Koninkrijk, stellen de onderzoekers van Experian naar aanleiding van hun consumentenonderzoek. 

Experian onderzocht het thuiswinkelen in het Verenigd Koninkrijk, en ondervroeg ruim duizend respondenten. Uit de resultaten blijkt dat bijna driekwart (72 procent) van de consumenten in de afgelopen twaalf maanden iets online of via een catalogus kocht. Meer dan een derde (36,8 procent) gaf aan in het afgelopen jaar meer uit te hebben gegeven met thuiswinkelen, dan een jaar eerder. Eén op de vijf consumenten (20,1 procent) zegt tussen de 500 en 1000 pond aan thuiswinkelen te besteden. En tien procent gaf meer dan 1000 pond uit.

Muziek en boeken

Het meeste geld werd uitgegeven aan muziek en boeken (60,2 procent), gevolgd door kleding (54, 6 procent) en cadeauartikelen (37,2 procent) aan huis- en interieurartikelen werd 34,9 procent uitgegeven, en schoonheidsproducten 24,1 procent.

'Thuiswinkelen is goedkoper'

Bijna tweederde van de respondenten gaf aan dat thuiswinkelen goedkoper is dan in de winkelstraat.Ruim 85 procent geeft aan dat thuiswinkelen ‘gemakkelijker’ is. Sterker nog, Experians onderzoek toont aan dat maar vijf procent van de respondenten liever in winkels snuffelt dan dat ze door een catalogus bladeren, of online surfen.

Meer competitie

In de thuiswinkelsector is wel meer competitie, concluderen de onderzoekers. Meer dan een derde van de respondenten deed een aankoop uit vijf of meer catalogi in de afgelopen twaalf maanden.

Sneller weglopen

Verder blijkt dat consumenten tegenwoordig weglopen bij een bedrijf als het niet voldoet aan standaard verwachtingen. Volgens het onderzoek lopen ontevreden klanten weg, wanneer de klantenservice niet naar tevredenheid is (80 procent), de prijzen te hoog zijn (77 procent), de bezorgservice slecht is (76 procent) en als de kwaliteit van de goederen daalt (63 procent).