Twinkle | Digital Commerce

Optimaliseren website ook zoekmachinemarketing

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:47

Betaalde zoekmachinemarketing, oftewel pay-per-click, is goed voor de helft van alle uitgaven aan searchresultaten. Bij pay-per-click betalen bedrijven om in de top 10 resultaten van populaire zoektermen geplaatst te worden.

De andere helft komt voor rekening van optimalisatie van zoekmachineresultaten. Voor veel marketeers is dit een minder bekende vorm. Bij deze vorm van zoekmachinemarketing gaat het erom dat de website zo wordt ingericht en de content zo wordt aangepast dat zoekmachines vanzelf de organisatie in de resultaten vermelden.

Volgens het Britse Internet Advertising Bureau, PricewaterhouseCoopers en de World Advertising Council gaven marketeers in het Verenigd Koninkrijk in 2005 zo`n 768 miljoen pond uit aan zoekmachinemarketing. Dat is 7,8 procent van de totale reclame- en marketinguitgaven. Sinds 2004 is het budget voor zoekmachinemarketing met 78,8 procent gestegen.

Bron: Marketing Week

(9 mei 2006)