Twinkle | Digital Commerce

Wehkampklanten krijgen medewerkers in beeld

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:08

In Twinkle 1 (december 2005) vertelt Wehkamp-woordvoerster Joke Vrolijk over pilot met de 'Adviseur in Beeld'. De klanten waren enthousiast, net als de medewerkers. Nu heeft het online warenhuis de videochat officieel in gebruik genomen. En is daarmee de eerste in Nederland.

Na het intikken van naam, klantnummer en telefoonnummer op de Wehkamp Live-pagina belt Wehkamp de klant en verschijnt de medewerker scherp in beeld op de site. Een eventuele webcam van de consument wordt dus niet gebruikt.
Volgens Maurits Hoefnagels, development manager van Wehkamp, is het doel van deze videochat om ervaring op te doen. 'Wehkamp neemt een voorbeeld aan fysieke retailers, van wie we nog veel kunnen leren. Persoonlijk contact is daar een onderdeel van. Vooralsnog zijn de klanten zonder uitzondering wildenthousiast. Ze vinden het fantastisch'. Ook de tekstuele chatsessies van Wehkamp zijn druk bezocht, tot zo'n 1000 chatsessies per week.

De kosten van een dergelijk experiment zijn laag te noemen. Volgens Hoefnagels bedragen de kosten van een dergelijke videochat een paar duizend euro. In het verleden heeft Wehkamp ook al grote bereidheid getoond om experimenten te doen. Zo was het bedrijf al heel vroeg op het web aanwezig en experimenteerde hetmet Wehkamp TV en met i-mode.