Twinkle | Digital Commerce

Kleine shops kunnen nu ook adverteren op grote sites

2017-05-26
18098
  • 1:57

Heb je altijd al eens willen adverteren op de Telegraaf.nl of de Volkskrant.nl? Denk je dat Het Financieele Dagblad de juiste doelgroep voor je is of hoop je via de site van BNR Nieuwsradio klanten te moeten trekken?

Tot voor kort waren de bannerruimtes op dit soort sites voor kleinere webwinkels niet bereikbaar. De accountmanagers van deze sites trokken hun neus op voor advertentiebudgetten die niet in duizenden euro’s werden uitgedrukt.

Maar dit verandert snel. Niet elke bannerpositie wordt even snel verkocht. Het vervelende is dat je banner-ruimte die niet verkocht is niet kunt bewaren. De websitebezoeker wacht immers niet totdat de bannerpositie aan een adverteerder verkocht is. En daarom is een aantal grote sites genoodzaakt hun reclameruimte tegen afbraakprijzen te verkopen. Daar waar eerder flinke hoeveelheden euro’s werden gevraagd per duizend views, laten grote sites hun onverkochte voorraad nu opvullen door handige opkopers die een paar dubbeltjes per klik betaalden. Fijn voor de grote adverteerder maar vervelend voor de uitgever.

Internet ondernemer Sander Koppelaar zag enerzijds de pijn van deze uitgevers en anderzijds de behoefte van kleinere webwinkeliers die graag op grotere websites zouden willen adverteren. Vele kleintjes maken één grote!

Tot voor kort was het echter iets te bewerkelijk om al die kleintjes te laten bundelen. Offertes uitbrengen, banners plaatsen, rapportages sturen, het kost allemaal tijd en daarom geld. Maar als de kleinere webwinkelier zelf z’n banners zou kunnen uploaden, dan zou het sneller de moeite waard zou zijn om ook hen op grote sites te laten adverteren.

En als je die banners zou kunnen plaatsen naast nieuwsberichten die écht relevant zijn voor je product, dan leveren ze waarschijnlijk nog wat op ook!

Dus daarom zette Sander het bedrijf Next2News op. Je kunt er straks banners uploaden, een advertentietegoed kopen en banners plaatsen naast het nieuwsbericht van je keuze.  Een goed idee, want:

· De uitgever is blij, hij of zij kan z’n reclameposities verkopen aan een doelgroep die eerder niet interessant was;

· De kleine webwinkelier is blij, hij of zij kan adverteren op grote sites naast nieuwsberichten die relevant zijn voor zijn of haar product

· Sander van Next2News is blij, want hij gaat wat verdienen aan deze blije mensen.

Alleen maar blije mensen dus. Ik wacht met spanning op het moment van lancering van het nieuwe bedrijf. Waarschijnlijk wordt dat begin maart.