De goudprijs bereikte in oktober 2025 een recordhoogte – en dat merkt Holland Gold als geen ander. De webshop zag de omzet met 50 procent stijgen naar zo’n 360 miljoen euro. In Twinkle Magazine spreken algemeen directeur Paul Buitink en marketingmanager Joris Beemsterboer over de ongekende run op edelmetaal, de hernieuwde aantrekkingskracht van goud en de veranderende doelgroep.
Tekst: Sjaak Hoogkamer
Volgens Buitink is goud ‘het nieuwe financiële anker’, mede door inflatie en wantrouwen richting het bancaire systeem. Holland Gold groeit snel dankzij volledige regulering, veilige logistiek en zowel thuisbezorging als opslag. Intussen investeert het bedrijf fors in content, zichtbaarheid en een nieuwe app waarmee ook jonge beleggers eenvoudig kunnen instappen.
Met een Europese expansie in voorbereiding, meer dan 100.000 klanten en een ijzersterke reputatiefocus: ‘imago is alles’ staat Holland Gold op een kantelpunt.
Dit is een preview van het coverinterview uit het novembernummer van Twinkle Magazine. Het volledige verhaal lees je in het magazine.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Goud is het nieuwe financiële anker'