Twinkle | Digital Commerce

Picnic wint titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025

2025-06-06
1000562
  • [nieuws]
  • 1:04

Online supermarkt Picnic is uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. De bezorgdienst stijgt daarmee van plek twee naar één en neemt het stokje over van de Efteling.

Voor de verkiezing voerde MarketResponse onafhankelijk onderzoek uit onder ruim 6.000 consumenten. Op basis van meer dan 116.000 beoordelingen over 390 bedrijven kwam Picnic als winnaar uit de bus. Klanten waarderen vooral de bereikbaarheid via de app en chat, het gebruiksgemak van de bestelomgeving, het betrouwbare bezorgproces en de vriendelijke bezorgers. Ook het snel oplossen van problemen en het nakomen van beloftes dragen bij aan de hoge waardering.

Nieuwkomer Toverland pakt de tweede plek, gevolgd door Rituals. Bol eindigt als vierde en ontvangt dit jaar De Gouden Glimlach: een oeuvreprijs voor bedrijven die sinds de start van het onderzoek in 2007 het vaakst in de top 10 staan.

Recordscore klantvriendelijkheid

De gemiddelde score over alle bedrijven ligt dit jaar op 7,60 – de hoogste sinds de start van de metingen. In de top 10 scoorden maar liefst 19 bedrijven een 8,0 of hoger. Bijna de helft van de klanten van Picnic, ZLM en Toverland gaf zelfs een 9 of 10.

Top 5 Klantvriendelijkste Bedrijven 2025:

  1. Picnic (8,27)
  2. Toverland (8,26)
  3. Rituals (8,20)
  4. Bol (8,15)
  5. Toyota (8,14)