De online omzet van de detailhandel is in februari met 3,8 procent gestegen ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Webwinkels die uitsluitend online verkopen – de zogenoemde pure players – realiseerden 6,9 procent meer omzet. Voor winkels die online verkoop combineren met fysieke verkoop, de zogenoemde multichannelers, daalde de online omzet juist met 1,4 procent.
Vooral kledingwinkels zagen hun online omzet teruglopen, met 5,6 procent. Winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen (+10,8 procent), non-foodartikelen (+0,8 procent) en consumentenelektronica (+5,2 procent) noteerden juist een stijging.
Ook de totale detailhandel zette meer om. De omzet steeg in februari met 1,6 procent, hoewel het verkoopvolume 0,9 procent lager uitviel.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet stijgt bijna 4 procent in februari