De personal shopping services Outfittery en Lookiero bundelen hun krachten. Met de fusie willen de Duitse en Spaanse modebedrijven hun positie in Europa versterken.
Outfittery biedt klanten complete outfits op basis van advies van stylisten en algoritmen. Lookiero, dat sinds 2022 in Nederland actief is, hanteert een vergelijkbaar concept.
Het is niet de eerste keer dat Outfittery fuseert met een concurrent. In 2019 ging het bedrijf al samen met Modomoto. Oprichter Julia Bösch laat aan Handelsblatt weten dat fusies een strategische groeikeuze zijn. Naast de fusie heeft Outfittery een nieuwe financieringsronde afgerond, waarmee het naar schatting 50 tot 60 miljoen euro heeft opgehaald.
Beide oprichters blijven actief binnen het bedrijf. Bösch wordt voorzitter van de raad van bestuur, terwijl Lookiero-oprichter Oier Urrutia de dagelijkse leiding op zich neemt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Outfittery fuseert met Lookiero