Twinkle | Digital Commerce

Hornbach: online blijft belangrijke pijler, ondanks lichte daling

2025-03-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

Bouwmarkt Hornbach haalt nog altijd 12,3 procent van de totale groepsomzet uit het online kanaal. Dat is iets minder dan in het vorige boekjaar, toen het online aandeel nog op 12,7 procent lag.

Dat blijkt uit de jaarresultaten van de van oorsprong Duitse bouwmarkt. De totale omzet van Hornbach Baumarkt AG – de subgroep waaronder de bouwmarkten vallen – steeg met 1,2 procent naar 5,8 miljard euro. Volgens Hornbach blijft het online kanaal daarin een belangrijke pijler: online werd voor 720 miljoen euro verkocht.

In Nederland heeft het bedrijf naar eigen zeggen zijn positie als ‘grootste van ’t land’ het afgelopen jaar verder verstevigd. Algemeen directeur Evert de Goede stelt: ‘Ieder jaar zien wij meer klussers en professionals naar één van onze vestigingen komen of online bestellen. Onze formule, met de combinatie van de laagsteprijsgarantie, het brede assortiment, deskundig advies en service, blijft het vertrouwen van klanten winnen.’