Twinkle | Digital Commerce

JD.com stapt in Chinese markt voor maaltijdbezorging

2025-02-14
1024512
  • [nieuws]
  • 0:48

JD.com, een van de grootste e-commercebedrijven in China, breidt zijn activiteiten uit naar de maaltijdbezorgsector met de lancering van JD Takeaway. Hiermee gaat het de concurrentie aan met gevestigde spelers zoals Meituan en Alibaba’s Ele.me.

Dat schrijft Reuters. Om restaurants en cateringbedrijven te enthousiasmeren, biedt JD.com ondernemers die zich vóór 1 mei aanmelden een commissievrije periode tot eind 2025. Met deze strategie wil het bedrijf een aantrekkelijk alternatief vormen en snel een netwerk van samenwerkingspartners opbouwen.

Duurzame groei als speerpunt

JD Takeaway richt zich op langdurige samenwerking en ondersteuning van aangesloten restaurants en ondernemers. Het bedrijf streeft naar een gezonde en duurzame ontwikkeling van de maaltijdbezorgmarkt. De uitbreiding komt op een moment van toenemende concurrentie binnen de Chinese e-commerce, waar naast Alibaba en PDD Holdings ook platforms zoals Douyin steeds actiever worden.