Twinkle | Digital Commerce

Ikea versterkt Chinese online aanwezigheid via JD.com

2025-08-13
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

Om beter in te spelen op de groeiende vraag van Chinese consumenten, opent Ikea een officiële flagship store op JD.com. Het Zweedse woonwarenhuis wil zo ook klanten bereiken in regio’s in China waar geen fysieke winkels zijn. Het assortiment omvat 6.500 producten in 168 categorieën.

JD.com’s landelijke dekking en snelle leveringen – 95 procent van de orders wordt binnen 24 uur verwerkt – vormen een aanvulling op IKEA’s expertise in woninginrichting. De samenwerking met JD Logistics maakt landelijke distributie mogelijk, inclusief moeilijk bereikbare gebieden.

Strategische uitbreiding

De stap sluit aan bij IKEA’s omnichannelstrategie in China, gericht op het bieden van meer toegankelijke en diverse woonoplossingen. In de eerste helft van 2025 steeg het aantal internationale merken op JD Home met 130 procent. Naast IKEA zijn er samenwerkingen met onder meer MUJI, Natuzzi Italia en HAY.