Twinkle | Digital Commerce

Mytheresa wil verder integreren in China met nieuwe merknaam

2024-09-23
1000562
  • [nieuws]
  • 1:19

Online luxe fashion retailer Mytheresa versterkt zijn aanwezigheid in China door het uitbrengen van een nieuwe Chinese merknaam en het lanceren van een WeChat Mini-programma op de Chinese app voor instant messaging, sociale media en mobiele betalingen.

Volgens het persbericht van de retailer volgt deze nieuwe merknaam, Mei Lin Shi, op de benoeming van Dede Chan Brignoli als president voor Groot-China. De nieuwe naam staat voor Beauty, Selection en World en bevat een samengesteld luxe assortiment van luxemerken evenals exclusieve collecties.

Meer integreren

Volgens Gareth Locke, Chief Growth Officer & Managing Director van Mytheresa, laat de retailer met deze nieuwe merknaam zien dat het verder wil integreren in China en de betrokkenheid in de regio wil versterken. ‘We maken actief deel uit van het Chinese luxe-ecosysteem en zijn niet alleen een bestelplatform’, aldus Locke. ‘In een periode waarin verschillende westerse retailers hun aanwezigheid in de regio sluiten, onderstreept Mytheresa onze betrokkenheid op de lange termijn in China. Tot slot is de naam een belangrijke manier om onze unieke positionering uit te leggen aan Chinese klanten.’

WeChat Mini-programma

Daarnaast lanceert Mytheresa zijn WeChat Mini-programma, dat volgens de retailer de Chinese klanten een naadloze en gemakkelijke high-end winkelervaring biedt die is afgestemd op hun behoeften. Het gaat hier om een samengestelde selectie van meer dan 180 van luxe merken in de categorieën dameskleding, herenkleding en kinderkleding. High-end luxe klanten kunnen producten en exclusieve campagnes bekijken, zeven dagen per week live chatten met een Mytheresa klantenservicemedewerker en WeChat Pay gebruiken.

Beeld: Mytheresa