Twinkle | Digital Commerce

Otto Nederland gaat intensiever samenwerken met andere Otto-onderdelen

2024-10-16
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

De Otto Group richt een nieuw handelsnetwerk op, bestaande uit verschillende dochterondernemingen, zodat die in Europa meer met elkaar kunnen samenwerken.

Het gaat concreet om een samenwerking tussen bedrijfsonderdelen BAUR Group, Otto Austria Group en Otto Nederland. Het doel is dat het handelsnetwerk ervoor zorgt dat in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland meer omzet wordt behaald.

Door de krachten en internationale kennis te bundelen hoopt Otto dat de concurrentiepositie van de betreffende onderdelen aanzienlijk wordt verbeterd. Er zit ook een economische reden achter het besluit. Zo hoopt Otto de efficiëntie te verhogen.

Consumenten zullen verder weinig merken van het nieuw opgerichte handelsnetwerk. De huidige merken van Otto blijven gewoon bestaan. Zover bekend heeft de verandering ook geen gevolgen voor het personeel. Wel verandert er een en ander op managementniveau: het handelsnetwerk wordt geleid door Stephan P. Elsner (ceo) en Achim Güllmann (cfo), beiden onderdeel van de BAUR Group. Eric Haverkort, managing director van Otto Nederland wordt operationeel directeur (coo).

Stephan P. Elsner: ‘De marktomstandigheden blijven erg moeilijk voor retailers in de nabije toekomst. Onder een dak kunnen we intensiever samenwerken en profiteren we van synergievoordelen, elkaars krachten en potentie.’