‘Ons doel is om bierliefhebbers een platform te bieden waar ze nieuwe smaken kunnen ontdekken en hun passie voor bier kunnen verdiepen.’
Aan het woord is Patrick Leenders, die samen met Swen Habets en Dennis Pantekoek BierBink oprichtte. ‘We verkopen een zorgvuldig geselecteerd assortiment speciaalbieren. We richten ons op unieke en ambachtelijke bieren van zowel lokale brouwerijen als van internationale merken die je niet snel in de supermarkt zult vinden’, vertelt Leenders. Als innovatief ziet hij de manier waarop ze de bieren presenteren en beschrijven. ‘We willen een diepere en rijkere ervaring bieden, vergelijkbaar met wijn in de wijnwereld. We proeven elk bier en voegen wekelijks nieuwe bieren toe. Onze grootste investering zit in het creëren van hoogwaardige content: proefnotities, suggesties voor bijpassend eten en gedetailleerde informatie over de brouwerij en de herkomst van het bier.’ Dat is niet gebruikelijk in de bierwereld, weet de medeoprichter. ‘Daarnaast analyseren we recensies en combineren we die met onze proefnotities, kortom we plaatsen zeer nauwkeurige productomschrijvingen die geoptimaliseerd zijn voor SEO.’
De webshop heeft alle bieren op voorraad. Bestellingen worden bezorgd door PostNL. Een uitdaging bestaat uit het klanten verleiden (vaker) terug te komen. Daarvoor wordt onder meer een abonnementsdienst in het leven geroepen.
De marketingstrategie draait om het opbouwen van een community met bierliefhebbers. ‘We gebruiken de socials, e-mailmarketing encontentmarketing, we werken samen met influencers, we organiseren proeverijen en staan op events, we publiceren een nieuwsbrief en een blog’, somt Leenders op. In de toekomst willen de oprichters uitbreiden met onder meer themapakketten. Verder wordt AI ingezet om klanten een steeds persoonlijker, op maat gemaakt pakket te kunnen bieden, ‘aangevuld met verrassingen en bijpassende merchandise om de klantbeleving te verrijken’, besluit Leenders.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw in de Markt: BierBink