Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Wallabag

2024-09-25
1000562
  • [interview]
  • 1:30

Mom bag, luiertas, strandtas, tote bag, shopper, crossbodytas: allemaal namen die in zwang zijn voor de grote hippe tassen waarin je alles kunt meenemen wat maar van pas zou kunnen komen.

In eerste instantie was de Wallabag bedoeld als mom bag, ofwel een tas voor alle moeders met jonge kinderen. Voor deze doelgroep is de tas handig als luiertas, want de hengsels passen goed om de duwstang van een kinderwagen en hij is groot genoeg om alle benodigdheden in te stoppen. Inmiddels is de tas ook een fashion item dat veel vrouwen (graag willen) hebben omdat je ’m overal voor kunt gebruiken, zelfs als sporttas.

Het merk Wallabag is in 2024 overgenomen door Stefan Veldman. Hij is daarnaast eigenaar van Thebagstore.nl, Regenjas.nl, Sportbh.nl en Monnq.com. ‘We hadden al een paar jaar ervaring met het product tassen in onze webwinkel Thebagstore.nl. Maar Wallabag is anders, omdat we hierbij eindbaas zijn over ons eigen product. We kunnen zelf beslissen hoe we deze tassen in de markt willen zetten en waar we ze willen verkopen’, aldus Veldman.

De shop wordt gerund door zijn vrouw, Marchje Veldman, en Romy Dijkstra. ‘Zij zoeken ook stofjes uit voor volgende collecties en denken na over wat we zouden kunnen toevoegen aan het assortiment.’ Bestellingen worden dagelijks vanuit het magazijn via FRL post en PostNL verzonden. Veldmans webshops maken overigens allemaal gebruik van hetzelfde magazijn. Naast het consumentengedeelte heeft Wallabags.nl ook een b2b-omgeving voor (re)sellers. Veldman: ‘Deze is direct gekoppeld aan het magazijn, zodat de voorraden altijd up-to-date zijn.’

Om naamsbekendheid te creëren wordt naast SEO en Google Shopping vooral gebruikgemaakt van sociale media en influencers. ‘Begin 2025 brengen we met een grotere influencer een limited edition Wallabags uit’, belooft Veldman. Binnenkort wil hij met een complete set komen: de bag, pouch (klein tasje, red.) en een verschoningsmat.