Twinkle | Digital Commerce

Talpa Network test e-commerce in tv-programma Lang Leve de Liefde

2024-06-04
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Het televisieprogramma Lang Leve de Liefde, waarbij singles bij elkaar worden gezet om ‘elkaar goed te leren kennen’, is sinds kort onderdeel van een e-commerce experiment van producent Talpa Network.

Volgens de programmamakers zijn kijkers vaak niet alleen geïnteresseerd in de al dan niet opbloeiende liefde in het programma, maar ook het interieur. Daarom kunnen kijkers vanaf deze week vier weken lang QR-codes in beeld tijdens de uitzending scannen die ze naar een verkooppagina leidt. De producten van de set – in de uitzending worden ze aangegeven (vanaf 8:15, uitzending 3 juni) kunnen vervolgens in webshops van aangesloten shops van De Mandemakers Group kopen. Deze retailer werkt samen met Talpa voor het experiment.

De Mandemakers Groep is bekend van formules als Brugman keukens & badkamers, Keuken Kampioen en Woonexpress. Gezamenlijk bieden deze retailers een breed scala aan producten dat ook in het televisieprogramma voorkomt .

Het is de intentie van de deelnemende partijen om deze pilot uit te rollen naar andere programma’s van Talpa Network, mits deze als succesvol wordt gezien.