Twinkle | Digital Commerce

PostNL zet stap tegen internetfraude met anti-phishingcode

2024-06-04
1000562
  • 0:57

Consumenten kunnen sinds kort bij PostNL een persoonlijk code aanmaken die terugkomt in elke e-mail van PostNL. Op deze manier ziet men dat het om een mail gaat die ook daadwerkelijk van PostNL komt.

Het bedrijf geeft al langer tips aan klanten om verdachte e-mails te herkennen, deze mails kunnen ze ook bij PostNL melden. De anti-phishingcode is een nieuwe toevoeging in de missie van PostNL om phishingmails tegen te gaan. Klanten stellen hierbij een zelfbedacht woord of een korte zin in via hun PostNL-account. Deze boodschap zien ze vervolgens boven elke mail van PostNL staan.

Volgens PostNL is 1 op de 6 mensen weleens slachtoffer van internetfraude. Bij phishing proberen criminelen via nepmails en valse berichten toegang te verschaffen tot vertrouwelijke informatie. ‘PostNL is een van de eerste grote bedrijven die de anti-phishingcode introduceert. Met deze slimme oplossing bevorderen we de betrouwbaarheid en veiligheid van onze communicatie. Daarmee beschermen we onze klanten en hun gegevens. En daar zijn we trots op’, stelt Lex Overmars, directeur consument bij PostNL.