Vanaf 26 maart is het weer mogelijk om verpakkingsvrije boodschappen te bestellen bij Pieter Pot. De meeste potten zijn opgehaald, diverse producten zijn weer ingekocht en zowel het team als het kantoor zijn ingekrompen.
Nadat de verpakkingsvrije super eind vorig jaar failliet ging, zijn er vrij snel stappen ondernomen om de 2.0 versie op te kunnen starten. Naast het opnieuw inrichten van de IT, hebben ze ook de keuze gemaakt om het statiegeld van de potten te verlagen van 2 euro naar 1 euro. Om de voorraad weer op orde te krijgen, werken ze in drie fases. Als eerste moesten alle belangrijke basisproducten weer op voorraad zijn, zodat ze open kunnen. In de fases daarna wordt het assortiment op basis van populariteit aangevuld. Omdat ze diverse stappen in het totale proces uitbesteed hebben aan externen, kon het vaste team inkrimpen en konden ze uiteindelijk voor een kleiner kantoor gaan. Ook wordt er momenteel gekeken of de ‘next-day-delivery’ echt nodig is, of dat het aanbieden van een aantal tijdslots per week een optie is.
De ‘oude’ tegoeden worden weer teruggezet op de accounts, waarvan de klant maximaal tien procent per bestelling kan gebruiken. In een bericht aan klanten legt Joeri Schoemaker, oprichter van Pieter Pot, dit besluit uit: ‘Als wij nu tegoeden zouden uitkeren, kunnen wij simpelweg helaas geen gezond bedrijf creëren op de korte termijn. Vandaar dat we gezamenlijk deze creatieve oplossing hebben gevonden om tegoeden in ere te herstellen.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Volgende week de (her)opening van Pieter Pot 2.0