De nieuwe eigenaar van The Body Shop, Aurelius Group, heeft aangegeven een groot deel van de Europese winkels te verkopen. Het is momenteel nog niet duidelijk om welke Europese landen het gaat.
Volgens RetailWeek is bekend gemaakt dat het een overeenkomst getekend is met een ‘internationaal familiekantoor’, maar er wordt niet vermeld om welk kantoor het gaat. De onderdelen van het bedrijf die worden verkocht, zijn goed voor ongeveer 14 procent van de internationale omzet. De overname zal geen gevolgen hebben voor de franchisepartners van het merk. Het moederbedrijf wil zich focussen op strategisch belangrijke markten en van The Body Shop een modern en dynamisch schoonheidsmerk maken.
Het voormalige moederbedrijf Braziliaanse Natura & Co maakte vorig jaar augustus bekend dat de raad van bestuur het bedrijf toestemming had gegeven om te zoeken naar ‘strategische alternatieven’ voor The Body Shop, inclusief een mogelijke verkoop. In oktober kwam naar buiten dat Aurelius Group, na Waterstones eigenaar Elliott Advisors en private equity firma Epiris, de derde partij was die interesse toonde in de cosmeticaketen. In november was de deal gesloten voor 237 miljoen euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Nieuwe eigenaar The Body Shop verkoopt deel winkels’