Ahold Delhaize heeft de resultaten bekendgemaakt van het afgelopen jaar. Daarbij meldt het bedrijf ook voor het eerst hoe platform bol het onder de streep doet.
Jarenlang liet Ahold Delhaize niet het achterste van de tong zien bij bekendmaking van de cijfers over bol. Dat is nu ook enigszins het geval, maar Ahold laat nu wél weten wat het brutoresultaat van bol is. Die kwam het afgelopen jaar uit op 151 miljoen in de plus, een groei van 21,5 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het handelsvolume op het platform nam met 4,9 procent toe naar 5,8 miljard euro. De omzet stijgt procentueel harder (+7,3 procent) naar 2,9 miljard euro.
Veel meer cijfers over bol deelt Ahold Delhaize niet, ook is de reden niet bekend waarom Ahold er nu wel voor kiest om het brutoresultaat van bol te delen. De online omzet van Ahold Delhaize in Europa, waar naast bol ook Albert Heijn, Etos en Gall&Gall onder vallen, kwam in 2023 6,3 procent hoger uit op 7,6 miljard euro. Volledige omzet van Ahold steeg met 1,9 procent naar 88,6 miljard euro.
Voor het huidige jaar verwacht het bedrijf wel een negatief effect in online verkopen in de Verenigde Staten door de verkoop van platform FreshDirect.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol in 2023: resultaat een vijfde omhoog, handelsvolume naar 5,8 miljard