Ahold Delhaize heeft in het derde kwartaal van 2025 sterke groeicijfers geboekt met zijn online activiteiten. De online omzet steeg met 12,2 procent. In Europa groeide deze met 9,7 procent.
De groei van de Europese tak komt vooral door goede resultaten van Ah.nl en bol, benadrukt het moederbedrijf. Bij Ah.nl gaat het om ‘double digit’ growth, die van bol worden niet verder gespecificeerd.
Het concern ziet vooral een toenemende vraag naar gemak, personalisatie en snelle levering. De inzet van AI speelt daarbij een belangrijke rol: Albert Heijns digitale assistent Steijn helpt klanten bij maaltijdkeuzes, terwijl dynamische prijsstrategieën en betere voorraadsturing de conversie verhogen.
Ook in de VS was sprake van een sterke online impuls. Daar groeide de online omzet met 15,4 procent, mede dankzij Food Lion. Ahold Delhaize blijft zo inzetten op een robuuste omnichannelstrategie, waarbij technologie en klantdata worden gebruikt om de online ervaring te verbeteren.
Volgens ceo Frans Muller wil het bedrijf de komende jaren fors blijven investeren in online groei, onder meer via platformuitbreiding, fulfilment en AI-oplossingen. Bol blijft daarbij een kernonderdeel van de strategie in Nederland en België.

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Solide online groei voor Ahold Delhaize in derde kwartaal