Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh is duidelijker over abonnementen na tussenkomst ACM

2024-01-11
1000562
  • [nieuws]
  • 0:41

Maaltijdboxaanbieder HelloFresh heeft op aandringen van de ACM de voorwaarden en inhoud van zijn abonnementen aangepast. Hierdoor moeten consumenten voortaan beter worden geïnformeerd.

De marktwaakhond kreeg klachten van consumenten die ongewild een abonnement waren aangegaan en over de manier waarop HelloFresh omging met vragen over niet ontvangen maaltijdboxen.

Consumenten klaagden ook dat het niet duidelijk was dat ze een abonnement voor onbepaalde tijd hadden afgesloten bij HelloFresh. Ook zouden sommige klanten ongewild een abonnement opnieuw hebben geactiveerd. HelloFresh heeft deze punten inmiddels aangepast waardoor het voor klanten aan het begin van het bestelproces al duidelijk is dat het om een overeenkomst voor onbepaalde tijd gaat. Ook is nu duidelijk wat de prijs per week is en welke voorwaarden gelden.