Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh verkoopt iets meer, maar houdt daar minder aan over

2023-10-26
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Aanbieder van maaltijdboxen HelloFresh heeft de resultaten van het derde kwartaal gepresenteerd. Het bedrijf ziet de omzet ligt stijgen met 3,5 procent tot 1,8 miljard euro. Wel had HelloFresh minder klanten.

De groei komt vooral door een hogere bestelwaarde. Klanten geven gemiddeld 7,5 procent meer uit aan hun bestellingen. De gemiddelde bestelwaarde komt daardoor uit op 64,20 euro. Wel gingen er minder mensen naar HelloFresh. Het aantal actieve klanten kwam in het derde kwartaal uit op ruim 7 miljoen, 5,9 procent minder dan vorig jaar.

Ook onder de streep dalen de cijfers. Zo komt het brutoresultaat neer op 69,2 miljoen euro, 3,7 procent lager dan vorig jaar.

Volgens HelloFresh heeft het bedrijf de afgelopen tijd geïnvesteerd in een groter aanbod voor klanten en meer opties om orders op te stellen. Voor het huidige boekjaar verwacht het bedrijf een omzetstijging van 2 tot 8 procent. Brutoresultaat moet uitkomen tussen de 470 en 540 miljoen euro.