Twinkle | Digital Commerce

MvH Media is op zoek naar winnaars

2023-10-03
1000562
  • [branded content]
  • 4:37

MvH Media is op 12 oktober natuurlijk van de partij tijdens het grote e-commerce-event ShoppingToday. Stijn Bergmans (Head of SEO & Innovatie) en Judith de Rooij (Social Innovator) van het full-service online marketingbureau uit Dongen behoren er tot de sprekers. Wie deze sessies bijwoont weet na afloop wat hem/haar gezien de razendsnelle ontwikkelingen te doen staat op het gebied van SEO, AI, Big Data en Social Commerce.

Stijn Bergmans is in zijn rol als Head of SEO & Innovatie bij MvH Media verantwoordelijk voor het innoveren en door-ontwikkelen van SEO-strategieën en de inzet van data voor een groot scala aan klanten. Hij werd in 2022 én 2021 verkozen tot ‘Beste SEO Consultant van Nederland’ bij de Dutch Search Awards.

SEO & AI

Stijn geeft tijdens ShoppingToday twee presentaties. De eerste heeft als titel ‘SEO & AI: hoe Artificial Intelligence voor kansen én bedreigingen zorgt voor jouw SEO-strategie’. AI en ChatGPT zijn ‘buzzwords’ in 2023. Kunnen we AI inzetten om onze SEO-content te genereren? Is ChatGPT het einde van SEO & Google? Allemaal vragen die het afgelopen jaar de revue zijn gepasseerd. In zijn presentatie geeft Stijn zijn visie over hoe AI impact kan hebben op de SEO-strategie van een bedrijf. Nog belangrijker: hij geeft praktische tips over hoe je AI juist kunt inzetten om je SEO-strategie te verbeteren en te versnellen. Aan de hand van praktische voorbeelden leer je in deze sessie hoe je het maximale uit Artificial Intelligence kunt halen en het succesvol kunt gebruiken voor SEO.

‘SEO & Big Data: dé succesformule om te domineren in het veranderende Google landschap’: dat is de titel van de tweede presentatie waarvoor Stijn het podium betreedt. SEO & Google veranderen volgens hem namelijk sneller dan het licht: “En sneller dan jij of je concurrenten bij kunnen houden. Om je SEO-strategie goed te kunnen blijven uitoefenen, heb je betere en slimmere data nodig dan je concurrenten. Hoe zorg je ervoor dat je met de juiste data werkt? En wat te doen als Google zo snel veranderd?”

In deze presentatie geeft Stijn future-proof tips om Big Data in te zetten en succesvol te zijn op het gebied van SEO. Van het scrapen van data naar het combineren van SEO Data met Google Ads of GA4. Deze tips zorgen ervoor dat je blijft domineren in SEO én je de concurrentie voorblijft.

Snelle veranderingen

Stijn licht toe: Big Data was al enige tijd een hot topic. Nu staat AI/ChatGPT enorm in de spotlights. Ik geloof dus heel sterk dat je deze twee elementen moet adopteren in je SEO-strategie om je concurrentie voor te blijven. Degene met de meeste en beste data wint. De snelle veranderingen in Google zijn enkel en alleen bij te houden wanneer je de juiste data verzamelt en wanneer je de juiste data gebruikt.”

Ontwikkelingen als Organic Shopping en visuele aspecten in de zoekresultaten ontwikkelen zich ook razendsnel. Stijn daarover: “Door het gebruik van tech en data, in de vorm van APIss en visualisaties kun je Big Data ook echt voor je laten werken. En wij zijn ervan overtuigd dat je dan betere en slimmere data hebt dan je concurrent en dáárom een voorsprong hebt. Het combineren van SEO-data aan Google Analytics- of Google Ads-data maakt direct inzichtelijk welke posities of welke zoekwoorden een commercieel voordeel gaan hebben. Daarnaast heb je natuurlijk uiteraard nog AI. Ben je nu nog niet aangehaakt op AI, dan loop je al achter.”

Winnaars

“Diegenen die Artificial Intelligence gebruiken in de dagelijkse ‘way of working’, winnen uiteindelijk,” aldus Bergmans. “AI is namelijk ‘here to stay’ en gaat niet meer weg. Wij hebben al heel wat efficiëntieslagen gemaakt in ons SEO-team. Waar we vroeger behoorlijk wat tijd kwijt waren met analyses, laten we deze nu gemakkelijk door ChatGPT of andere modellen oppakken. Dat geeft ons weer tijd om nog dieper en slimmer op de data in te duiken en nóg betere prompts te verzinnen. AI is de beste SEO-tool die we tot op heden hebben geïmplementeerd.”

Judith de Rooij staat bij MvH Media elke dag klaar om innovatieve social mediastrategieën en toepassingen te ontwikkelen. Samen met het MvH social mediateam en andere innovators, werkt ze aan het verbeteren van de campagnes voor een gevarieerde groep klanten. Ze is gepassioneerd over het steeds verder verbeteren van resultaten en het ontdekken van nieuwe mogelijkheden in de steeds veranderende wereld van social media.

6 biljoen dollar

Tijdens ShoppingToday geeft Judith een presentatie met de titel ‘Social commerce: succesvol je producten verkopen op TikTok, Pinterest en Meta’.

Judith licht toe: “In 2020 was daar al 89 miljard dollar mee gemoeid, maar de verwachting is dat dit in 2030 gaat stijgen naar maar liefst 6 biljoen dollar! Platformen zoals TikTok, Pinterest en Meta zijn razendsnel aan het ontwikkelen om het mogelijk te maken dat je straks ook in Nederland direct kunt betalen. Dat lijkt allemaal nog ver weg, maar dat is niet zo dus het is zaak om nu al actie te ondernemen. Want om dit ook te realiseren voor jouw merk kun je al het nodige doen. Richt je shops in, vind de juiste samenwerkingen en ga aan de slag met social search. Zorg dat je content is gepersonaliseerd voor verschillende type doelgroepen en vergeet AI niet. Hoe je dit op de beste manier doet? Dat wordt allemaal duidelijk aan de hand van praktische voorbeelden tijdens deze sessie.`

Alles sessies van MvH Media tijdens ShoppingToday

SEO & Big Data: dé succesformule om te domineren in het veranderende Google landschap
11.40 - 12.10 uur, Stijn Bergmans

Social commerce: succesvol je producten verkopen op TikTok, Pinterest en Meta
13.00 - 13.30 uur, Judith de Rooij

SEO & AI: hoe Artificial Intelligence voor kansen én bedreigingen zorgt voor jouw SEO-strategie
13.40 - 14.10 uur, Stijn Bergmans

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met MvH Media
Tekst: BBP Media | Beeld: Zuiver Beeld