Winkelketen Hema heeft 280 filialen in Nederland voorzien van digitale schermen waarop merken kunnen adverteren. Het bedrijf start met een eigen retail media netwerk.
Volgens Hema zijn er in het verleden succesvolle pilots geweest met Lipton en Coca-Cola, en is nu gekozen om dit breed uit te rollen. In totaal beschikt Hema over 289 digitale schermen, die zich in de winkels en in de etalages aan de buitenkant van de winkels bevinden.
Hema is de zoveelste retailer die begint met retail media, zij het nu alleen offline. ‘Retail media wordt steeds belangrijker in de marketingmix van merken. Met het grote en diverse winkelpubliek dat wij dagelijks in en rond onze winkels hebben, is het voor ons een logische stap om onze schermen aan te bieden bij adverteerders’, stelt chief customer officer Bas Verheijen.
Volgens Verheijen is de uitrol nu een eerste stap. Zo wordt op korte termijn het aantal schermen als fors opgeschroefd. Ook komen er komend jaar meer mogelijkheden voor adverteerders.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hema begint met retail media in winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.