Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn breidt retail media uit

2023-09-08
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

AH Retail Media Services, de retail media-tak van Albert Heijn, breidt het Zelf Service Platform voor adverteerders uit met display campagnes. Hiermee kunnen adverteerders gemakkelijk en snel eigen banners live zetten op ah.nl en in de Albert Heijn app.

Volgens een persbericht van de supermarkt krijgen adverteerders real-time inzicht in de prestaties, zijn ze in full control en kunnen ze hun campagnes zelf optimaliseren. Albert Heijn startte in 2015 met retail media. Daarmee creëerde de supermarkt meer mogelijkheden voor adverteerders om via relevante digitale of fysieke touchpoints klanten te bereiken om zo aan hun merken te bouwen en sales te activeren. Twee jaar geleden lanceerde AH Retail Media Services al het Zelf Service Platform. Er werd gestart met sponsored products campagnes, waarbij merken hun zichtbaarheid binnen de zoekresultaten kunnen vergroten.

Retail media is een vorm van adverteren die enorm in opkomst is. Steeds meer bedrijven wagen zich eraan en gebruiken deze vorm in de winkel, online en in de app. Zo ging supermarkt Plus in mei dit jaar overstag. Bedrijven zoals bol.com en Mediamarkt omarmen retail media al diverse jaren.