Twinkle | Digital Commerce

Picnic gaat strijd aan met dm en Rossmann

2023-08-28
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Online supermarkt Picnic breidt niet alleen geografisch behoorlijk uit in Duitsland, ook het assortiment wordt vergroot. Door het drogisterijsegment mee te pakken, gaat de Nederlandse super de strijd aan met de drogisterijen dm en Rossmann.

In een gesprek met de Lebensmittel Zeitung geeft oprichter Joris Becker aan dat deze stap een logisch vervolg is. ‘Drogisterijartikelen zijn zeer nuttig voor onze doelgroep: gezinnen’, legt hij uit. Inmiddels zijn ze gestart met de uitbreiding en komen er elke week honderden artikelen bij. Onder meer haarverzorging, lichaamsverzorging, mondhygiëne, deodorants en baby- en kinderproducten vallen hieronder. Ook was- en reinigingsmiddelen zijn inbegrepen. De Picnic-drogisterij zou tegen het einde van het jaar operationeel moeten zijn. Dm en Rossmann maken zich vooralsnog geen zorgen. Volgens informatie van Lebensmittel Zeitung draait dm ongeveer 350 miljoen euro en Rossmann ongeveer 70 miljoen euro aan online omzet.

Dat Picnic gelooft dat Duitsland een interessante markt is bleek al halverwege deze maand. Toen kwam het nieuws naar buiten dat de super eerder dan gepland bestellingen aan nieuwe Duitse klanten rondbracht. Doordat concurrent Gorillas bijna niet meer kan leveren vanwege een beperkt assortiment en Bringmeister opgegaan is in Knuspr, krijgt Picnic de kans om ambitieuze doelen te stellen voor heel Duitsland.