Iets meer dan de helft van de Nederlandse retailers ziet uitbreiding naar het buitenland wel zitten. Het opzetten van een webshop is daarbij meer populair dan het openen van een fysieke winkel.
Dit blijkt uit het jaarlijkse Retail Report van technologieplatform Adyen. Zo’n 53 procent van de Nederlandse retailers is van plan om in 2023 uit te breiden naar een land over de grens. Daarvan wil dertig procent graag uitbreiden met een webshop, tegenover 23 procent met een fysieke winkel. Bij beide uitbreidingen is een groei te zien ten opzichte van 2022 (respectievelijk zestien en tien procent).
Uit het onderzoek blijkt ook dat bedrijven die willen uitbreiden rekening moeten houden met de lokale betaalmogelijkheden. Zo’n vijftig procent van de consumenten haakt namelijk af wanneer een webshop of winkel niet de gewenste betaalmethode aanbiedt. Ondanks de duidelijke voorkeuren van hun klanten accepteert 72 procent van de retailers geen lokale betaalmethoden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Steeds meer Nederlandse retailers willen uitbreiden naar het buitenland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.