Een koffer is geen impulsaankoop; die heb je pas nodig wanneer je op reis gaat. Op dat moment moet de webshopnaam top-of-mind zijn. Naamsbekendheid creëren is daarom superbelangrijk voor NoBoringSuitcases.com.
‘Wij vinden alle koffers die er op de markt zijn saai’, steekt Halbe Jille Boersma van wal. ‘Kijk eens op het vliegveld naar de lopende band, al die koffers zien er hetzelfde uit. Bij ons is elk exemplaar uniek en herkenbaar.’
Boersma is samen met Sierk van Lingen eigenaar van de FotoCadeau-groep. ‘We hebben 25 websites die fotoproducten leveren aan met name consumenten’, aldus Boersma. De nieuwste loot aan de stam is NoBoringSuitcases.com. ‘Het mooiste project uit onze ondernemersloopbaan’, vindt de zogenoemde kofferbaas.
De webshop biedt, zoals de naam al zegt, allesbehalve saaie koffers. Zelfs de cursor doet daarin mee: die is ontworpen als een vliegtuigje. Klanten kunnen kiezen uit 20.000 kant-en-klare ontwerpen, of ze kunnen een eigen foto uploaden, of een eigen tekst, of een bedrijfslogo, of een combinatie; er zijn legio mogelijkheden. ‘We kopen de koffers in en verrijken ze vervolgens met een afbeelding naar wens’, zegt de eigenaar. Daarna worden ze binnen Nederland met DHL verstuurd. En omdat de nieuwe shop deel uitmaakt van de FotoCadeau-groep, kan men gebruikmaken van voorzieningen en kennis die het bedrijf al heeft.
Boersma zet flink in op naamsbekendheid: ‘Als mensen een koffer nodig hebben, moeten ze al weten dat we er zijn.’ Dat doet hij via dezelfde kanalen als die hij voor zijn andere webshops inzet, met SEO, SEA en social advertising. Daarnaast zoekt hij samenwerkingen met bedrijven in de reisbranche.
NoBoringSuitcases.com is live sinds half februari. ‘We hebben expres de uitgang .com gekozen, om internationaal te kunnen uitbreiden. We hebben daar al ervaring met een paar van onze webshops. En we hebben ook al gemerkt dat onze producten ook in andere landen in de smaak vallen’, weet de kofferbaas.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw in de Markt: No Boring Suitcases
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.